Béni Brigitta Anett
Profile picture for user beni.brigitta.anett
Aktivitás éve
2019
Tevékenységi terület

tanítás, programszervezés, közösségépítés, íjászatoktatás

„A gyermek feje nem edény, amit meg kell tölteni, hanem fáklya, amit lángra kell lobbantani." (Galileo Galilei)

Bemutatkozás

Már kisgyermekként megtapasztaltam, mekkora jelentősége van annak, hogy a tudást milyen közvetítéssel és módszerrel próbálják átadni. Így amikor eldöntöttem, hogy a pedagógusi hivatást választom, egyben megfogalmazódott bennem az is, hogy milyen tanárrá szeretnék válni: olyanná, aki a magyar nyelvi ismereteket és a nemzeti hagyományokat képes hatékonyan és élményszerűen oktatni. 

Ahhoz, hogy ez az elhatározás megszülessen, szükségem volt a Szeghalmon töltött gimnáziumi évek tapasztalataira és a Debreceni Egyetem által nyújtott tanárképzésre. Az egyetemen jelenleg magyar nyelv és irodalom illetve hon- és népismeret szakpárral mesterszakos hallgató vagyok. Tanulmányaim alatt rendszeresen vállaltam önkéntes munkát a kárpátaljai Salánki Íjászkör tagjaként. Nevelői feladatokat láttam el 2018-ig a Lovasnapokon és Kuruc Fesztiválokon, valamint Tiszapéterfalván a Mikes Kelemen Hagyományőrző Alkotótáborban, de részt vettem a Beregardóban rendezett Családi nap hagyományőrző bemutatóján is. A hagyományőrző rendezvényeken való szerepvállalást a kiküldetés alatt is fontos feladatomnak érzem.

Számomra a Petőfi Sándor Program egyszerre jelent kihívást és lehetőséget. Kihívás, mert a rendelkezésemre álló idő alatt a lehető legtöbbet szeretném nyújtani emberileg és szakmailag egyaránt. Lehetőség, mert pedagógiai feladatokat vállalva azzal foglalkozhatok, amit gyermekfejjel megálmodtam. A Kárpátalján eltöltött idő alatt szeretnék részt vállalni az oktatásban, ezen belül kiemelt figyelmet fordítani a tehetséggondozásra és a korrepetálásra. Mentorként kötelességemnek érzem, hogy támogassam és felkészítsem a diákokat a különböző felvételikre, versenyekre, közép- és emelt szintű érettségire. Támogatni szeretném azokat is, akik valamely felsőfokú intézményben képzelik el a jövőjüket, és egyben felkészíteni őket arra, milyen sajátosságokkal és követelményekkel rendelkezik egy főiskolai vagy egyetemi képzés.