Jelenlegi hely
Eddig nagyon sok tapasztalatot és tudást szereztem a szórvány magyarság megtartásának módszerei terén. Brassóiként pontosan tudom, hogy mit jelent szórványban élni, épp ezért életem egyik legnagyobb missziójának tekintem a végvárak magyarságának segítését.
Az erdélyi szórvány egyik meghatározó városában, Brassóban születtem és nőttem fel. Már kisgyerekként anyanyelvi szinten beszéltem a román nyelvet, lévén, hogy szüleim román nyelvű óvodába járattak. Később a város egyetlen magyar nyelvű középiskolájában, az Áprily Lajos Főgimnáziumban tanultam. Itt jártam ki az elemi osztályokat és a középiskolát is. Szüleim székelyföldi származásúak, édesapám a felsőháromszéki Csernátonból, édesanyám pedig a Kis-Homoród-menti Székelyzsomborról való. Hálás vagyok nekik, amiért a román többségű nagyváros asszimilációjától megóvva mindig igazi székely, magyar szellemben neveltek. 2011-ben érettségiztem, majd ugyanebben az évben felvételt nyertem a Babeș-Bolyai Tudományegyetem Földrajz karára, ahol pedagógiai képesítést is szereztem, majd ugyanezen intézmény Turizmus és Területfejlesztés mesterképzésén is részt vettem. Egyetemi éveim alatt Erasmus programmal kétszer félévet Magyarországon tanulhattam. Először Debrecenben, a DE TTK-n, majd mesteriskolai hallgatóként Budapesten az ELTE TTK-n.
Közel három éve tagja vagyok a baróti bejegyzésű Zöld Ifjak Környezetvédő Egyesületének (ZIKE), mely szervezet kötelékében környezetvédő akciókat, gyerektáborokat, tanulmányi kirándulásokat, Erdővidék lakosságát megmozgató közösségi programokat szerveztem egy dinamikus, vidám, elhivatott csapat részeként. Az én közbenjárásommal több alkalommal szerveztünk tevékenységeket, egész napos gyerekfoglalkozásokat a szórványban is, például az I. és a II. Fogarasi és a Halmágyi Magyar napokon.
Már az első ösztöndíjas megbízatásom előtt lehetőségem adódott megismerni leendő feladataimat. 2015 telétől önkéntesként kapcsolódtam be a fogarasi és halmágyi szórványközösségek életébe, segítve elődöm munkáját.
A Petőfi Sándor Programon belül kifejtett tevékenységeim közül, a legnagyobb szakmai sikeremnek azt tartom, hogy amióta teljesen átvállaltuk a fogarasi fakultatív magyar oktatást, megduplázódott a tevékenységben résztvevő gyermekek száma. Nem csak edukatív jellegű tevékenységeket folytatok, célom, hogy ezek a gyerekek egy közösséget alkossanak, és, hogy szüleik is bekapcsolódjanak általuk a fogarasi magyar közösségi életbe.