Az anyanyelvi oktatás hosszú távon a szlovákiai magyarság fennmaradásának záloga, így az alapiskolai beiratkozás minden évben kiemelt figyelmet kap a szlovákiai magyar közéletben, melynek szereplői különböző információs csatornákon keresztül a többségi nyelvű oktatással szembeni érveket hangsúlyozzák, és a magyar iskola választására buzdítják a szülőket. A beiratkozási időszak alatt maguk az iskolák is folytatnak kampánytevékenységet, ezen túl pedig több civil szervezet is foglalkozik a kérdéssel.
A hidaskürti iskola a Galánta járás teljes szervezettségű iskolái közé tartozik. Az iskola körzeti iskola, a szomszédos Vízkeletről és Feketenyékről is érkeznek tanulók az 5. évfolyamtól. Az intézmény, a színvonalas, tevékenység-központú oktatás mellett számos eseménnyel, programmal igyekszik felhívni a szülök figyelmét az anyanyelvi iskolaválasztás fontosságára. A január 21-i rendezvény is ezt a célt szolgálta. A Rákóczi Szövetség célalapjával, a Galánta és Vidéke Társulással együttműködve szervezték meg ezt a fórumot.
A rendezvény az alapiskola elsős tanulóinak bemutatójával kezdődött. Az iskola legfiatalabbjai gyermekdalokkal, körjátékokkal varázsolták el jelenlévőket, a leendő első osztályosokat és szüleiket.
Ezután Vankó Krisztián, az oktatási intézmény vezetője egy kötetlen beszélgetésre invitálta a jelenlévő szülőket. A megbeszélésen részt vett Hidaskürt polgármestere, Rózsár Tibor, Forró Krisztián, a Magyar Közösség Pártjának képviselőjelöltje, a Galánta és Vidéke Társulás vezetői, Horváth Adrián és Horváth Judit, valamint az iskola igazgató-helyettese és az alsós osztályos tanítók is. A párbeszéd során szülök rálátást kaphattak az iskola és a település jelenére és jövőjére, kérdéseket tehettek fel az igazgatónak, a polgármesternek, a Rákóczi Szövetség képviselőjének, a civil szervezet vezetőinek.
Ez idő alatt egy másik osztályteremben, a nagycsoportos óvodások kézműves foglakozáson vettek részt. Só-liszt gyurmából készíttettek változatos figurákat, melyeket növények szárított terméseivel díszítettek fel. A farsangi időszakra való tekintettel álarcokat készítettek maguknak és egymásnak. Alkotásaikat büszkén mutatták meg szüleiknek.
A magyar tannyelvű oktatási intézményekbe való beíratási kedv növelésére használt módszerek hatásfoka nehezen mérhető pontosan, de a pozitív visszajelzések arról tanúskodnak, hogy különösen a személyes találkozások, beszélgetések hatást tudnak gyakorolni a szülőkre.