Avagy drámapedagógiai és közösségépítő játékok húsvét idején - Licit, ki ad érte többet?
Licit, ki ad érte többet?
(Fejlesztési terület: koncentráció, feszültségoldó, egész csoport együttműködése, önismeret, társismeret, taktikai tervezés, fantázia, reflex)
Életkor: 10 évtől felfelé felnőttekig bárkinek ajánlott
Játszók: 4-10 fő
Időkeret: 30-40 perc
Játék leírása:
Online is játszható drámapedagógiai játék. A játékosokkal szedjünk össze közösen emberi negatív és pozitív tulajdonságokat, fejenként 4 darabot (2 negatív – 2 pozitív).
Aki vezeti a játékot (a „Játékvezető”), írja össze ezeket egy lapra. Lehetőleg olyan emberi tulajdonságok legyenek, amelyek fontosak a számukra.
Ezután a Játékosoknak adjunk fejenként 100 – 100 képzeletbeli zsetont, ebből tudnak majd a későbbiekben gazdálkodni.
Majd ismertessük a Játékosokkal a szabályokat, és meséljük el nekik, hogy ők a játék alatt egy fiktív figurával rendelkeznek, akinek nincs tulajdonsága. Össze kell gyűjteniük a figurának minél több és értékesebb tulajdonságot (a tulajdonságok értéke a licitált összegtől függ).
Ezután kezdődhet a licitálás. A játék addig tart, amíg ki nem fogynak a zsetonból, vagy időkorlátot is megadhatunk pl: 30 perc.
A végén a Játékvezető összesíti a játszók által összegyűjtött emberi negatív és pozitív tulajdonságokat és az a Játékos, aki a legtöbb és legértékesebbeket gyűjtötte össze a licitálással az nyert.
A „Licit” játék pontozása a következő:
0 - 10 zsetonért elkelt tulajdonság = 1 pontot ér
10 - 20 zsetonért elkelt tulajdonság = 3 pontot ér
20 - 30 zsetonért elkelt tulajdonság = 7 pontot ér
30 - 60 zsetonért elkelt tulajdonság = 9 pontot ér
61 - 90 zsetonért elkelt tulajdonság = 15 pontot ér
91 - 100 zsetonért elkelt tulajdonság = 20 pontot ér
+1 pontot érnek a tulajdonságok darabja
Példa:
Az egyik játékos 3 tulajdonságot gyűjtött össze (ez 3 pontot ér) a 100 zsetonjából, licitálással. A „kedves” tulajdonságot „30” zsetonért (7 pontot ér átszámítva); a „bolondos” tulajdonságot „40” zsetonért (9 pontot ér átszámítva); az „odaadó” tulajdonságot „30” zsetonért (7 pontot ér átszámítva) szerezte meg a többiek elől.
Tehát: 3+7+9+7=26, így a játékos összesen 26 pontot szerzett.
Az nyer, aki a játékosok között a legtöbb pontot szerezte.
Megjegyzés:
Szórakoztató, csoportkohéziót erősítő és fejlesztő hatású játék, ajánlom színész, magyar és osztályfőnöki órákra, illetve drámacsoportoknál. Érdemes tovább vinni a megszerzett tulajdonságokat a következő alkalomra. Tovább fejlesztve a játékot a játszók előadhatnak az adott tulajdonságokkal verset, prózát is. Ezt is online végig vihetjük.
Játékra fel!