Jelenlegi hely

Húsvéti kincsesláda

Avagy drámapedagógiai és közösségépítő játékok húsvét idején - Licit, ki ad érte többet?

/ Tóth Noémi /
toth.noemi képe
A húsvéti kincsesládába egy olyan játékot tettem, amit online játszottunk a bukaresti Ady Endre Elméleti Líceum 6 színis diákjával. Szórakoztató, csoportkohéziót erősítő és fejlesztő hatású játék, ajánlom színész, magyar és osztályfőnöki órákra vagy csak úgy. Játékra fel!
“Aki kifelé tekint, álmodik, aki befelé, az ébred.” /Carl Gustav Jung/“Aki kifelé tekint, álmodik, aki befelé, az ébred.” /Carl Gustav Jung/“Aki kifelé tekint, álmodik, aki befelé, az ébred.” /Carl Gustav Jung/“Aki kifelé tekint, álmodik, aki befelé, az ébred.” /Carl Gustav Jung/

Licit, ki ad érte többet?

(Fejlesztési terület: koncentráció, feszültségoldó, egész csoport együttműködése, önismeret, társismeret, taktikai tervezés, fantázia, reflex)

Életkor:          10 évtől felfelé felnőttekig bárkinek ajánlott

Játszók:          4-10 fő

Időkeret:        30-40 perc

Játék leírása:

Online is játszható drámapedagógiai játék. A játékosokkal szedjünk össze közösen emberi negatív és pozitív tulajdonságokat, fejenként 4 darabot (2 negatív – 2 pozitív).

Aki vezeti a játékot (a „Játékvezető”), írja össze ezeket egy lapra. Lehetőleg olyan emberi tulajdonságok legyenek, amelyek fontosak a számukra.

Ezután a Játékosoknak adjunk fejenként 100 – 100 képzeletbeli zsetont, ebből tudnak majd a későbbiekben gazdálkodni.

Majd ismertessük a Játékosokkal a szabályokat, és meséljük el nekik, hogy ők a játék alatt egy fiktív figurával rendelkeznek, akinek nincs tulajdonsága. Össze kell gyűjteniük a figurának minél több és értékesebb tulajdonságot (a tulajdonságok értéke a licitált összegtől függ).  

Ezután kezdődhet a licitálás. A játék addig tart, amíg ki nem fogynak a zsetonból, vagy időkorlátot is megadhatunk pl: 30 perc.

A végén a Játékvezető összesíti a játszók által összegyűjtött emberi negatív és pozitív tulajdonságokat és az a Játékos, aki a legtöbb és legértékesebbeket gyűjtötte össze a licitálással az nyert.

A „Licit” játék pontozása a következő:

0 - 10 zsetonért elkelt tulajdonság     = 1 pontot ér

10 - 20 zsetonért elkelt tulajdonság   = 3 pontot ér

20 - 30 zsetonért elkelt tulajdonság   = 7 pontot ér

30 - 60 zsetonért elkelt tulajdonság   = 9 pontot ér

61 - 90 zsetonért elkelt tulajdonság   = 15 pontot ér

91 - 100 zsetonért elkelt tulajdonság = 20 pontot ér

+1 pontot érnek a tulajdonságok darabja

Példa:

Az egyik játékos 3 tulajdonságot gyűjtött össze (ez 3 pontot ér) a 100 zsetonjából, licitálással. A „kedves” tulajdonságot „30” zsetonért (7 pontot ér átszámítva); a „bolondos” tulajdonságot 40” zsetonért (9 pontot ér átszámítva); az „odaadó” tulajdonságot 30” zsetonért (7 pontot ér átszámítva) szerezte meg a többiek elől.

Tehát: 3+7+9+7=26, így a játékos összesen 26 pontot szerzett.

Az nyer, aki a játékosok között a legtöbb pontot szerezte.

Megjegyzés:

Szórakoztató, csoportkohéziót erősítő és fejlesztő hatású játék, ajánlom színész, magyar és osztályfőnöki órákra, illetve drámacsoportoknál. Érdemes tovább vinni a megszerzett tulajdonságokat a következő alkalomra. Tovább fejlesztve a játékot a játszók előadhatnak az adott tulajdonságokkal verset, prózát is. Ezt is online végig vihetjük.

Játékra fel!