Jelenlegi hely
Eddigi munkáim során is a fő hangsúly a közösségépítésen és a magyar nyelv, tiszta beszéd ápolásán volt – bízom benne, hogy ösztöndíjasként tudom kamatoztatni mindazt a tapasztalatot és tudást, aminek értékteremtő erejében hiszek.
Elsősorban a programok célja és az általuk kínált lehetőségek ragadtak meg a Petőfi Sándor Programban: külhoni magyarként magam is tudom, mit és mennyit jelent a szórványban élő magyarságot összetartani, erősíteni. Egy kis kárpátaljai településen (Ráton) nőttem fel, és ebből kifolyólag úgy gondolom, reálisan látom és tisztában vagyok ezen közösségek problémáival, igényeivel.
Az Ungvári Nemzeti Egyetem Magyar Tannyelvű Humán- és Természettudományi Karán 2012-ben szerzett magyar nyelv- és irodalomtanári diplomámat, valamint a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Nyelvtudományi Doktori Iskolájának abszolvált nyelvész doktoranduszhallgatóként szerzett nyelvészeti szaktudásomat a külhoni magyar közösségekben a magyar nyelv- és irodalomoktatásban, az animátori tapasztalataimat fejlesztő gyerekfoglalkozások és rendezvényszervezések lebonyolításában, tréneri tapasztalataimat pedig a gyerekekkel foglalkozó pedagógusok, szakemberek továbbképzésében tudnám kamatoztatni.
Magyar nyelvszakos tanárként és nyelvész doktoranduszként elkötelezett vagyok a magyar nyelv és irodalom oktatása iránt, különös tekintettel a tiszta, szép anyanyelv tanítására és a magyar irodalmi értékek átadására.
Hitoktatóként az egyetemi éveim alatt küldetésem volt, hogy a saját szülőfalumban részt vegyek az otthoni gyerekközösségek fejlesztésében.
A Kalandok és Álmok Szakmai Műhely munkatársaként négy év alatt összesen nyolc nyári gyerektáborban voltam csoport- és foglalkozásvezető animátor: a Napernyő Alapítvány határon túli hátrányos helyzetű gyerekeket táboroztató Napernyő Táborában, a romániai Bástya Alapítvány szórványban élő, halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeknek szóló fejlesztő táborában Homoródfürdőn, a saját szervezésű sziágyi nyári gyerektáborunkban, valamint a vajdasági Moravicai Nyári Táborokban Pacséron és Bácskossuthfalván.
Gyerekcsoportok élménypedagógiai fejlesztő trénereként és facilitátoraként lehetőségem nyílt testi és szellemi fogyatékkal élő középiskolások hosszú távú szociális kompetenciafejlesztő programjában közreműködni a Balassagyarmati Ridens Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégiumában, valamint a budapesti IX. kerületi Telepy Károly Testnevelési Általános Iskola és Gimnázium 2. és 4. osztályos gyerekei számára, a Ferencvárosi Önkormányzat „Szociális városrehabilitáció Ferencvárosban, József Attila Terv I. ütem” című európai uniós forrásból finanszírozott programjában.
Felnőttképzési trénerként egy éve dolgozom a Kalandok és Álmok Szakmai Műhely akkreditált pedagógus-továbbképzésein, ezen belül a szociális kompetenciafejlesztésre irányuló élménypedagógiával, erőszak-megelőzéssel, kalandpedagógiával és bibliai élménypedagógiával foglalkozom.
Eddigi munkáim során is a fő hangsúly a közösségépítésen és a magyar nyelv, tiszta beszéd ápolásán volt – bízom benne, hogy ösztöndíjasként tudom kamatoztatni mindazt a tapasztalatot és tudást, aminek értékteremtő erejében hiszek.