Jelenlegi hely

,,Szilaj sodorása Ungnak és Tiszának Őrzői vagyunk még ezeréves lángnak.”

Kárpátaljára látogatott a lévai magyar iskolák tantestülete

/ Martin Vivien /
martin.vivien képe
Kárpátaljára látogatott a lévai Czeglédi Péter Református Gimnázium és Juhász Gyula Alapiskola tantestülete. A háromnapos kiránduláson a felvidéki csoport megcsodálhatta Kárpátalja épített és természeti örökségeit, megízlelhette az itteni jellegzetes ételeket, és betekintést nyerhetett a kárpátaljai magyarok mindennapjaiba.
Vereckei hágónálCsoportkép a Schönborn-kastély parkjábanhonfoglalasi emlekmű-verecke

Augusztus 30. és szeptember 1. között a Rákóczi Utaztatási Programnak köszönhetően Kárpátaljára látogatott a lévai Czeglédi Péter Református Gimnázium és Juhász Gyula Alapiskola tantestülete. A háromnapos kiránduláson a felvidéki csoport megcsodálhatta Kárpátalja épített és természeti örökségeit, megízlelhette az itteni jellegzetes ételeket, és betekintést nyerhetett a kárpátaljai magyarok mindennapjaiba.

A pénteki délutáni programban szerepelt  az egyik legszebb és legjellegzetesebb kárpátaljai templom, a csetfalvai református templom meglátogatása, a Rákóczi- szabadságharc első győztes csatájának tiszteletére állított Tiszaújlaki Turul- emlékmű valamint Beregszász belvárosának megtekintése. Szombaton utunk az Északkeleti-Kárpátok hegységei közé vezetett. Első állomásunk a Szolyvai Emlékpark volt, ahol tiszteletünket tettük a ,,málenkij robot” áldozatainak emléke előtt. Az irányt ezután egyenesen Verecke felé vettük, hogy mi magunk is részesei legyünk történelmünknek, és lerójuk tiszteletünket a honfoglalási emlékmű előtt, mely folyamatosan támadások célpontja, míg ott áll önmaga történetének szomorú tanújaként. A délután folyamán még megcsodálhattuk a Sípot vízesést, és a beregvári Schönborn-kastélyt. Vasárnap a Munkácsi várba látogattunk, mely kiemelkedő szerepet játszott II. Rákóczi Ferenc szabadságharcában, valamint az Ungvári várkastélyba, ahol Mátyus Dávid turisztika szakos hallgatónak köszönhetően, alapos betekintést nyertünk a Kárpátaljai Honismereti-  és a Szabadtéri Néprajzi Múzeumba egyaránt, a kirándulás zárása képen délutáni sétát tettünk az Ung parton.

Az iskola és a gimnázium tanárai élményekkel feltöltődve tértek vissza Lévára, hogy megkezdjék a 2017-2018-as tanéve, erősítsék a lévai magyarságot. Ismét bebizonyosodott, hogy a határ csak egy jelképes vonal köztünk, ami csak országunknak határait szabja meg, identitásunkét annál kevésbé. "Mert nincsen határ ottan, ahol egy nyelvet beszélnek, és testvérnek hívják az embert, adjunk hálát az égnek."