Jelenlegi hely

Cserkészek előadása cserkészeknek

/ Techet Gábor /
techet.gabor képe
Február 9-én cserkészektől volt hangos Miskolc belvárosa. Kárpátaljáról 40, összesen több száz cserkész érkezett, hogy megnézzék a Dzsungel Könyve musicalt. Az előadáson túl városnézés, cserkészjátékok és táncház várta a résztvevőket, akiket én is elkísérhettem az élményekkel teli hétvégére.
Cserkészjátékok a belvárosbanA csapi Rozmár őrs a Művészetek Házában várja az előadástCsil a keselyűCsoportkép a Szent István-barlangban

A budapesti 148. sz. Nagyboldogasszony cserkészcsapat idén ünnepli újraalapításának 30. évfordulóját, amelyet színdarabbal ünnepelnek meg. A választás a Dzsungel könyvére esett, amelynek írója, Rudyard Kipling a cserkészet alapítójának, Lord Baden-Powellnek is nagy barátja volt, és a téma is igen közel áll a cserkészet tematikájához. Két éves munkával előadássorozatot szerveztek, amelynek keretében a Kárpát-medence több pontján előadják a darabot – „cserkészek cserkészeknek” mottóval: Budapesten, Miskolcon és Szegeden, továbbá szóba került egy felvidéki és Nyugat-európai fellépés is.

Korai kelés után, a határátlépés kellemetlenségeit túlélve közös buszunk délre ért a borsodi megyeszékhelyre a társulat buszával egy időben. Szállásunk a Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium kollégiumában volt, amely intézmény egyben otthona a Pray György cserkészcsapatnak. Ők voltak házigazdáink; szeretettel fogadtak minket és finom ebéddel vártak. Délután meglátogattuk a Hermann Ottó Múzeum kép- és ásványtárát. Míg előbbiben inkább esztétikai élményben lehetett részünk, utóbbiban sok mindent ki is lehetett próbálni: izgalmas múzeumpedagógiai szemléltetőeszközök tették feledhetetlenné a látogatást.

A Hermann Ottó Múzeumban

A belvárosba vonulva – immár erdélyi és felvidéki cserkésztestvéreikkel kiegészülve – dallal és hangos játékokkal mutattuk meg milyen vidám (és zajos) a légkör, ha sok cserkész együtt van.

Miskolc, Szent István tér tele cserkészekkel

Ezután táncházba mentünk a Berzeviczy Gergely Szakgimnáziumba, ahol moldvai dallamokra járt a lábunk.

Moldvai Táncház

Este 7 órakor kezdődött a várva várt előadás a Művészetek Házában. Maugli kalandos története alapból nagyon izgalmas, a musical fülbemászó dallama viszont azonnal a szívünk csücske lett (este, másnap a buszon, illetve az előadás utáni napokban sokunknak vált leggyakrabban hallgatott zeneszámaivá).

Másnap délelőtt ökumenikus hangvételű egyetemes szentmisén vettünk részt, majd Lillafüredre vettük az irányt, ahol lemásztunk a föld alá, és a Szent István-barlang csodás cseppkőképződményeit néztük végig.

Csoportkép a Hermann Ottó Múzeum előtt

A résztvevői visszajelzések alapján remekül sikerült a program, a mindent vivő előadáson túl a köré szervezett változatos programok sokáig kitartó élménytöltetet adtak a résztvevőknek. A hétvégén Kárpátaljáról 40, összesen mintegy 250 cserkész vett részt a látogatáson, ami a Bethlen Gábor Alap pénzügyi támogatásával valósult meg.

Videó a darabról: https://www.facebook.com/cserkeszdzsungelkonyve/videos/2293371047616284/

Tudósítás a miskolci TV-ben: https://minap.hu/video/miskolc-ma-20190212 (9:53-tól)