A gyümölcssaláta, valamint a szobrok, alkotások készítését magába foglaló vetélkedő mottójaként választott vers, a képeken látható munkák, a mosolygó, vidám gyerekarcok tükrözik 2015. október 17-e hangulatát, melyen a 29 hertelendyfalvi gyerekből álló csapat vett részt. A szervező csoportvezetők, Lőcsei Márta, Nemcsek Klaudia voltak.
a csapat
A verseny megrendezéséhez a termet, az elkészítéshez a konyhai felszerelést, kellékeket a Tamási Áron Székely Magyar Művelődési Egyesület biztosította. A tervezést és ötletelést, a munkához szükséges összetevők, gyümölcsök, krémek, ízesítők kiválasztását a gyerekek önállóan oldották meg. A felhasznált gyümölcsök, adalékanyagok, segédeszközök használatával kapcsolatban nem tettünk kikötéséket, mindezt a kreativitásukra bíztuk. Hetekkel a vetélkedő előtt már nagy izgalommal szerveződtek, csapatokat alkottak, melyeknek stílusosan neveket is adtak: ,,Édes négyes, Egészség csapat, Nyuszkó muszkó, Gyümölcskék, Fantasztikus négyes, Bűvös csoport, Péntek 13 (szerencsések leszünk),, és tervezgették, miből, mit készítenek.
munka közben
A meghívott, illetve szülőkből álló zsűri íz- és külalak alapján értékelte és díjazta az elkészült alkotásokat. Az ajándékok átvétele előtt minden csoport felolvasta az által megfogalmazott receptet, valamint az útmutatót, miként készült a saláta vagy szobor.
Részlet a Gyümölcskék fogalmazásából:
,,Sündisznó teste körte, tüskéje fogpiszkáló (fogvájó), s a lapi (falevél) almahíjból (almahéj) van, rá van téve a fogpiszkálóra, szeme szárazszőlő (mazsola). Ez minden egy tálcán van, az állatok fel vannak sorakoztatva és a salátákért futnak versenyt, ami a tálca másik végén van.,,
első helyezett - kicsik
A nap fergeteges tánccal végződött és a gyerekekkel a szülőkkel együtt fogyasztották el a salátákat, alkotásokat. A rendezvény célja nem a versenyben való megnyilvánulás volt, annál inkább az alkotó, élményszerű, játékos közös munka és a közösségi összetartozás megtapasztalása. A csapatban való tevékenység a közösségfejlesztésen felül teret adott a gyerekek egyéni képességeinek fejlesztésére, ahol kifejezésre jut a kommunikációs-, művészi kifejező képesség, együttműködési készség, anyanyelvi beszéd fejlesztése és az élményszerzés.