Megkezdődtek az őrsi foglalkozások Rimaszombatban
Az idei tanév kezdő őrsi foglalkozást gondos felkészülés előzte meg, mely nem csupán az elméleti anyag tanulmányozását jelentette, de a kerettörténet kidolgozását: mese írását, valamint az ahhoz szükséges kellékek elkészítését is, többek között a főszereplőt megtestesítő édesanyja bábjának elkészítését.
Miben különbözik? S, mivel másabb ez a nevelési módszer, mint a tradicionális cserkész nevelési útmutatás? Célja nem abban keresendő, hogy a régi elveket szeretné felülírni, csupán kiegészíti azokat, és reflektál a mai kor elvárásaira. Ezáltal a két módszer ötvözésének köszönhetően a gyermekek játszva tehetnek szert új ismeretekre.
Az első találkozás alkalmával, Malac Julcsa meséjének tovább szövésével új “barát” érkezett az őrshöz, Julcsa édesanyja, aki az Eliska nevet kapta. Eliska asszony kétségbeesetten kérte a lánykák segítségét abban, hogy szép leányát segítsenek neki megtalálni, mert bizony egy ideje már a hétfejű sárkánynál raboskodik.
“ (…)
Az éjszaka álmot láttam, édes lányom más országban.
Csodaország annak neve létrán jut oda kinek van mersze.
Julcsa bizony ottan vala, hétfejű sárkány foglya.
Segítsetek nekem kérlek megtalálni ti szép, s tiszta lelkek. “
(Részlet a meséből)
A történet szerint Eliska asszony almákkal hálálná meg a segítséget, de azok bűbájos falevelekké váltak; aki hozzájuk ér feladatot kap, melyet teljesítenie kell. A teljesített feladatok segítenek feljutni a Csodaországba vezető létrán, ahol majd megküzdünk a Julcsát fogva tartó sárkánnyal. A levelek az ősz színeiben pompáznak, s mindegyikük más-más feladatot takar, melyek egy-egy kompetenciaterületet fejlesztenek. Így például a világosbarna levél a lelki fejlődéshez ad hozzá egy feladatot, míg a narancssárga a társas fejlődéshez. A feladatok a következő őrsi foglalkozásra teljesítendők, s újabbakkal egészülnek ki egészen a mese végéig, melyet együtt szövünk majd tovább.