Jelenlegi hely

Diákcsalogató a lévai Czeglédi Péter Református Gimnáziumban

/ Kertész Csilla /
kertesz.csilla képe
Diákcsalogató rendezvényeket szerveztünk a lévai Czeglédi Péter Református Gimnáziumban.

A lévai magyar közösség nagyon fontosnak tartja, hogy lehetőség szerint minél több gyerek folytassa középiskolai tanulmányait az egyre fogyatkozó diáklétszámú, egyetlen magyar gimnáziumban Léván. Nemcsak a gimnázium fennmaradása, hanem a magyarság megmaradása is tét a városban. Ennek érdekében november 23-án egy interaktív tudomány napot szerveztem, ahol Dr. Róka András, az ELTE Természettudományi Karának docense tartott egész délelőttös látványos és érdekes kémiai kísérletekkel tarkított előadást, ahol a gimnázium tanulói mellett a magyar alapiskolás diákok is részt vettek. A gyerekek nagyon élvezték az egész délelőttös „kémia órát”.

Következő rendezvényünk a november 26-án megtartott nyílt nap volt. A nyílt nap során az ide látogató alapiskolás diákok először a tanítási órákba- földrajz, angol és informatika- nyerhettek bepillantást. Ezt követően a gimnáziumunk tanulói által készített műsort tekinthették meg, melynek keretében egy rövidke videóval bemutatták az iskolai diákélet színességét. Rövid prezentációk formájában ismertették a diákoknak a versenyeket, táborozási lehetőségeket, külföldi tanulmányi utakat.

Az iskola Gaudium énekkara által készített műsort is meghallgatták az idelátogató kis növendékek. A nyílt nap keretén belül szó esett többek között a továbbtanulási lehetőségekről is, melyet az igazgatónő foglalt össze egy rövid beszámolóban.

A nyílt nap délutánján egy, a gimnázium diákjai által előadott néptáncbemutatót is megtekinthettünk, majd a gimnáziumot meglátogató vendégdiákok és a mi tanulóink az általam vezetett csapatépítő játékokban vehettek részt. A játékok keretén belül a gyerekek immár kötetlenebb formában is megismerkedhettek egymással.

Reméljük, hogy a sikeres nyílt nap során sikerült úgy bemutatni a Czeglédi Péter Református Gimnáziumot az érdeklődő alapiskolásoknak, hogy kedvet kapjanak ahhoz, hogy az alapiskola befejezése után gimnáziumunk padjait koptassák. Nagyon- nagy szükség lenne arra, hogy minél több magyar gyerek magyar iskolába járjon, hiszen az élet igazolja, hogy azok a magyar gyerekek, akik szlovák iskolába kerülnek, elveszítik a gyökereiket –onnantól kezdve sokkal nehezebben boldogulnak az életben. A gyökerek persze nem látszanak, de tudod, azok tartják a fát.”