Hommage á Noé 3.
SOS gyerekfelügyelet! Ójajjajjajjajjájjj! Mindenfelé kupleráj.
Sebaj! Gyertek! Drapérián, szivacsdarán, banános dobozokon át…
Jönnek. Nézik. Mik ezek?
Textillények…. Mélyére dúrok. Ott lapulnak a csúszómászók.
Tojással telt hasú, kék gyíkmama – minimál plasztika. Robika fogja. Magához öleli.
Emlékszik vemhes gyík rajzára. Dédelgeti.
Ezekért a pillanatokért megéri.
Megéri hajnalban kelni, vágni, nagyítani, rajzolni, vágni, rajzolni, színezni, varrni, cérnát tépni, tűbe fűzni, bögöt bögyörgetni, tömni, vágni, varrni, tömni, cérnát fűzni, varrni…
Éjjel és hétvégén a legfelső emeleten... Damilt kötni, függeszteni, húzni, feszíteni…
Gerhardinumos nőstényeket Bartókos hímekkel, Bartókos nőstényeket, Gerhardinumos hímekkel pároztatni…
Egy egyed innen, egy egyed onnan.
Barátságban, békében, összhangban…
Csak így… (De szép volna..) A bolygón többé, az űrben háború nem lehet!
Emberek, észnél legyetek!
Szenvedtetek magatok…s egymás miatt eleget!
Ti, Állatok!
Elon Musk Csillaghajóján lesz helyetek?
(Nem számolnak veletek…)
Lehet nélkületek is élni… Vajon érdemes?
Mi lenne ott velünk, veletek?
(Sokan vagytok. Vadak, nagyok, veszedelmesek...)
Kicsinyítsünk titeket mesterségesen… vigyünk DNS-cafatot, teremtsünk újra benneteket?
Játszunk Isteneket?
Játszásiból … (mind elférünk...) tervezünk nektek járművet.
Munkatervemben szerepelt egy közösségi művészeti alkotás létrehozása, melynek célja, hogy a két iskola diákjait, oktatóit, vezetőit közelebb hozza egymáshoz. (Nem sikerült).
A Föld bolygó állapota romlik. Évek óta zajlik a Mars kolonizációs programjának kidolgozása. Hogyan mentenénk meg az embereket, állatokat? A bibliai Noé bárkájáról szóló történetet ültettük át kortárs közegbe. Nem (csak) vízözön ellen álló bárkát terveztünk. Eljátszottunk a gondolattal, hogy egy másik bolygóra, vagy mesterséges űrbéli „bárkára” költözünk.
21 osztályban tartottam előadást, képes bemutatót. Utána a diákok különféle járműveket rajzoltak, melyekből 3 db kiadványt készítettem. 16 osztályba még egy alkalommal ellátogattam. Négyféle prezentáció (emlősök, madarak, vízi lények, hüllők és rovarok) közül választhattak a diákok (többször előfordult, hogy kérésükre az összeset levetítettem nekik). Majd mind papírra vetették azokat az állatokat, melyeket szeretnének magukkal vinni. Az eredeti rajzokat kivágtam. 10 db Az állatsereglet 10 db 50x70-es tablóra került. Az rajzokból textilfigurákat gyártottam. Összesen 650 db-ot. Ezek egyesével, lógattam be a térbe.
Bárkarajzok (21 osztály)
Bartók Béla Elméleti Líceum (15 osztály)
0./előkészítő hagyományos osztály, 0./előkészítő lépésről lépésre osztály
1. hagyományos osztály, 1. lépésről lépésre osztály
2. hagyományos osztály, 2. lépésről lépésre osztály
3. hagyományos osztály, 3. lépésről lépésre osztály
4. hagyományos osztály, 4. lépésről lépésre osztály
5. A osztály, 5. B osztály
6. B osztály
8. A osztály
9. TT (társadalomtudományok)
Gerhardinum Római Katolikus Teológiai Líceum (6 osztály)
0./ előkészítő magyar osztály
1. magyar osztály
2. magyar osztály
3. magyar osztály
4. magyar osztály
5. magyar osztály
Állatrajzok (16 osztály)
Bartók Béla Elméleti Líceum (10 osztály)
0./előkészítő hagyományos osztály, 0./előkészítő lépésről lépésre osztály
1. hagyományos osztály, 1. lépésről lépésre osztály
2. hagyományos osztály, 2. lépésről lépésre osztály
3. hagyományos osztály, 3. lépésről lépésre osztály
4. hagyományos osztály, 4. lépésről lépésre osztály
Gerhardinum Római Katolikus Teológiai Líceum (6 osztály)
0./ előkészítő magyar osztály
1. magyar osztály
2. magyar osztály
3. magyar osztály
4. magyar osztály
5. magyar osztály