Mivel az Ipari egy műszaki beállítottságú iskola, így a diákok könyvtárba csalogatása nem egyszerű dolog. Fülüp Éva könyvtáros így szólt az eseményről:
"A témát és a nap „forgatókönyvének” gerincét az Iskolaügyi Minisztérium adja ki, amit úgy gondolom rugalmasan kezelnek országszerte. Míg Magyarországon a szlogen: "Fejtsd meg a világot!" volt, addig Szlovákiában a „Legérdekesebb könyvtári esemény” cím alatt lett meghirdetve, s ennek még alcíme is volt: „Egymás tanítása kiscsoportokban”. De minden iskolai könyvtárosnak újabb címmel kellett beneveznie, így én: „Vidám felfedező úton, könyvvel a kézben” címet adtam. Az osztályfőnököket, diákokat, tanárokat arra kértem, válasszanak egy kedvenc könyvet és öltözetükkel személyesítsék meg a kedvenc szereplőket. Minden osztálynak volt elképzelése és a tanároknak is tetszett az ötlet, amit talán ők még jobban élveztek, mint maguk a diákok. Az, hogy különféle szereplőket elevenítettünk meg, már hangulatot teremtett a könyvtárban, és elindított egy társalgást is diák-diák, diák-tanár között. Hisz, aki nem tudta megfejteni a szereplőt, az bátran rákérdezett, amit aztán különféle rácsodálkozás kísért... Innentől pedig vették a könyvet a kezükbe a diákok, volt , aki másnap már kereste a könyvet kölcsönzés céljából is... A vidámságot a zene különösen megerősítette, és külön színfoltja volt a napnak az uruguayi magyar lelkület megelevenedése."
A Petőfi Sándor Program kassai és tornaljai ösztöndíjasai is aktívan vettek részt a nap eseményeiben rendhagyó tanórák, előadások, hangszerbemutatók megtartásával. Változatos témák voltak terítéken, így az uruguayi magyarok élete, Dél-Amerika földrajza és egyéb érdekességei mellett a másik nagy témakör "a zene és az olvasás szerepe a szellemi fejlődésben" volt. A diákoknak alkalma nyílt aktívan részt venni az órákon, akár a bemutatott hangszereket ki is próbálhatták. Végső soron egy színes, vidám hétfő telt el a könyvtárban úgy, hogy közben értékes, tananyagon kívüli ismeretekkel gazdagodtak a diákok, és még olyanok is jól érezték magukat a könyvtárban, akik egyébként alig tévednének be oda maguktól. A tanár-diák kapcsolat, a bizalom is épül egy ilyen eseményen, és ezzel együtt a közösségi szellem, a régi híres "iparista" hagyomány is megelevenedik.